onsdag 4 december 2013

Månadens fyra - R


När jag snubblar över bloggutmaningar har jag oftast extremt svårt att motstå dom. I synnerhet när det är två av bloggvärldens finest (Anna och Ulrika) som står bakom. Så nu är det alltså MÅNADENS FYRA som gäller i fortsättning. Varje månad, en bokstav, fyra saker. Premiär-fyran blir på R.

Månadens Resto | Månadens Resmål | Månadens Roligaste | Månadens Rosa


Resto - Trots att jag varit på väg vid flera tillfällen har jag fortfarande inte lyckats besöka Gamla Enskede Matbod som jag hört så mycket gott om. Men för någon vecka sedan slog jag mig ner på deras systerrestaurang: Matboden Södermalm. Matvalet föll på det som på menyn hette Vår berömda grillbricka. Fyra grillade köttdetaljer. Den ena godare än den andra och godast av dom alla var tryffelsalsiccian. Den korven är utan tvekan hämtad från menyn i mathimlen.


Resmål - Det är snart femton år sedan jag var i London och jag var inte imponerad alls. Har aldrig riktigt förstått de stora massornas förtjusning över den brittiska huvudstaden. Men mer och mer känner jag att jag måste missat något. Måste gjort något fel när jag var där och borde ge staden en ny chans. Ja, ju mer jag tänkt på det, desto mer övertygad har jag blivit. En resa till London måste bokas.


Roligast - Det blev en favorit i repris från förra året. Kakburkarna hemma är åter igen fyllda med pepperkaksrumpor och tuttar för dom är ju hysteriskt roiga, dom där kakorna.


Rosa - Dagens ego-köp kvalificerar sig också som månadens rosa.
Siden, volanger och roa i kombo kan knappast bli fel.

8 kommentarer:

  1. Så fint Petra.
    Och jaaaa - London, a must. Du måste ju varit full när du var där sist - hahahahahaha!
    Som du vet, JAG ÄLSKAR LONDON. Älskar, sa jag älskar!?? ;)

    Kul att du är med. Heja heja heja.

    Kram och sov sött, u

    SvaraRadera
  2. Underbart roliga pepparkakor!
    Jag har också varit i London en gång, en brittsommarvarm september. Det minne som är starkast är alla avgaser och hur smutsiga alla husfasader var och hur inpyrt och rökigt hotellet var. Vi hann med en guidad tur runt stan i en öppen London-buss men inte så mycket mer av sevärdheter och mys. (bara mässor). Så jag behöver verkligen också ge London en andra chans!
    Kul blogg-idé med månadens fyra. Jag är också med.

    SvaraRadera
  3. De peppekakene er jo bare en slager :)

    SvaraRadera
  4. Vilken kul utmaning! Och de där pepparkakorna, jag minns att jag såg dem förra året och tyckte de var fantastiska redan då. Är dock inte alls lika säker på handen som du när det gäller garnering.

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag gillade pepparkakorna! Kul att se alla bidrag och få lite tips :) Ha en fin torsdag. Kram

    SvaraRadera
  6. Säg att du köpte kjolen också! Såå snygg.

    Och du, bloggvärldens finest, hallå vad tjusigt det lät.

    Kul at du är med Petra och som alltid väldigt nice inlägg... och till Ulrikas förtvivlan är jag helt på din bana när det gäller London. Hon har lovat mig en guidad tur för att övertyga mig. Upp till bevis, säger jag!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Bra restaurangtips i Stockholm är alltid tacksamt att få, så det är noterat nu :) . De där pepparkakorna är ju bara fööööör underbara, man blir glad av att se dom. Jag älskar ju London, har varit dit två gånger och är helt hänförd, så jag hoppas att du någon gång också upptäcker charmen med denna stad. Snygg färg på sidenblusen, den kommer klä dig.

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig bloggutmaning. Ja, London är en superfin stad. Du skall verkligen besöka den igen.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra